Restaurangbransch.se
Branschnyheter vecka 38
Uppdaterat: 30 sep. 2021
Några utvalda Branschrelaterade nyheter från Restaurangbransch och Besöksnäring vecka 38.

Lokala företagare tar över Visit Trelleborgs Instagram
Visit Trelleborgs Instagramkonto fylls vanligen av vackra bilder och tips på upplevelser i Trelleborgs kommun. Nu testar bolaget att låta fem lokala aktörer inom besöksnäringen göra en s.k. ”takeover”, där de tar över Instagramkontot och låter följarna få en inblick bakom kulisserna.

Rusning efter aktiva fjällkonferenser på SkiStars destinationer: Ökning med 11%
I takt med att restriktionerna kring möten och sammankomster släpps i Sverige har behovet för företag att träffas fysiskt tillsammans med sina medarbetare aldrig varit större. Samtidigt vill många vara aktiva tillsammans på jobbet och gärna utomhus. Därför upplever SkiStar just nu en stor efterfrågan på konferensresor till fjälldestinationerna.

Skövde levererar – extra insatser pågår och planeras Next Skövde fick i mars 2020 ett tilläggsuppdrag från kommunledningen om att ha beredskap för att genomföra evenemang och aktiviteter när Skövde kan öppna upp för fullt igen efter pandemin. För 500 000 kr ska aktiviteter genomföras som gynnar restaurang, handel och hotell. De första insatserna har nu aktiverats och resten följer under hösten respektive nästa vår.